Офіційно: NASA підтвердило працездатність "неможливого" мікрохвильового двигуна

Деякий час назад в мережу потрапили документи NASA з результатами тестування електромагнітного двигуна EM Drive, принцип дії якого тривалий час вважався неможливим. Але тепер відповідні документи були вивчені експертами, пройшли експертну оцінку та опубліковані офіційно. Таким чином, підтверджений факт працездатності «неможливого» двигуна.

Вперше ідея електромагнітного двигуна була запропонована британським винахідником Роджером Шойер (Roger Shawyer) в 1999 році. Він пропонував відмовитися від ракетного палива і використовувати високочастотну електромагнітне випромінювання для створення тягового зусилля. За його розрахунками, EM Drive володіє такою високою ефективністю, що зможе забезпечити переліт на Марс за 70 днів.

Але у запропонованої системи був один суттєвий недолік - вона суперечила третім законом Ньютона, який говорить, що кожній дії повинно бути рівне протидія (Тіла діють один на одного з силами, рівними за модулем і протилежними за напрямком). Таким чином, щоб система забезпечувала тягове зусилля, повинна бути і рівна протидіє сила. Але у EM Drive такий протидіє сили немає.

Нагадаємо, електромагнітний двигун складається з магнетрона і замкнутого резонатора конічної форми. Магнетрон випромінює потоки електромагнітного випромінювання в бік широкого кінця конуса. Фізичні або квантові ефекти, що виникають при русі мікрохвильових променів всередині конуса і в момент їх поглинання металом «днища» конуса створюють силу тяги, протилежну напрямку руху електромагнітних хвиль.

 

Опубліковані документи підтверджують попередній витік і свідчать, що EM Drive принципово можливий. В умовах вакууму електромагнітний двигун забезпечує тягове зусилля тягу, силою 1,2 ± 0,1 міліньютона на кіловат потужності, пише Science Alert.

У той же час, сонячні вітрила, які зараз застосовуються в якості двигуна, який не вимагає використання палива, забезпечують тягове зусилля на рівні 6,67 микроньютона на кіловат – на два порядки менше, ніж EM Drive.

Додамо, що в рамках проведених тестів команда намагалася лише підтвердити працездатність системи. Завдання оптимізації показників електромагнітного двигуна не ставилося.

Надалі належить перевірити роботу EM Drive в космосі, такі тести можуть бути проведені вже в найближчі місяці. Ознайомитися з результатами дослідження можна на сайті AIAA.

Згідно недавнього витоку даних про результати експериментів, в лабораторіях американського космічного агентства NASA в черговий раз підтвердили - двигун працює. Причому, працює не тільки в "земних" умовах, але і в вакуумі.

Це означає, що в перспективі можливе створення космічного корабля, що живиться від сонячних батарей, які будуть забезпечувати електрикою двигун, який діє всупереч законам фізики.

У зв'язку з такими результатами багато вчених, у тому числі і в NASA, готові серйозно розглядати EM Drive як потенційний засіб пересування космічних кораблів майбутнього. Двигун потрібно випробувати в космосі в "польових" умовах, підсумовують вони.

Власне, перший EM Drive вже був запущений у космос і знаходиться на борту невеликого супутника. За словами Гвідо Фетта, директора компанії Cannae, перші результати можуть бути отримані вже найближчими місяцями. Двигун буде здійснювати коригування висоти і нахилу орбіти супутника.

Про свої плани з перевірки неможливого двигуна в космосі заявляв і Китай.

Поява реально працюючих двигунів EM Drive може змінити докорінно космічну індустрію. У NASA вже підрахували, що навіть у разі якщо двигун буде мати потужність 0,4 Н/кіловат, обладнаний ним корабель зміг би досягти Плутона менше, ніж за 18 місяців. Це в 6 разів менше, ніж треба було зонду New Horizons, який добирався до Плутона на реактивній тязі зі швидкістю 58 тис. км/год.

Теоретично, політ на Марс із таким двигуном міг би зайняти всього 70 днів, наголошують дослідники. При цьому не потрібно запасатися паливом ні на політ до Марса, ні на зворотну дорогу. Хоча, звичайно, залишається питання про сонячні батареї та подачу електрики до EM Drive.

За великим рахунком, немає жодних сумнівів у тому, що якщо космічні випробування пройдуть успішно, EM Drive стане одним із найважливіших елементів майбутньої колонізації Марса та інших етапів освоєння космосу.

Повiдомлення на форумi

  • Супутники • Re: Радиолюбительские высотные воздушные шары
    Состоялся выпуск второго нашего радиозонда (USR - 2). Проработал он до высоты 8500 метров. Данные, которые получены с него, практически совпали с данными, которые передавал метеозонд - "наша" температура была теплее на 1,5 градуса, давление - на 2 мБар (эта погрешность наблюдалась уже...
  • Супутники • Re: Радиолюбительские высотные воздушные шары
    Добрый вечер. В ночь с четверга на пятницу (с 26 на 27 апреля), в 2.30 по Киеву, предварительно планируем выпуск второго нашего зонда. На этот раз выбрали диапазон 70 см (частота 438,4325 МГц). Выходная мощность - 150 mW. Для приёма информации лучше использовать (по опыту) SDR - приёмник. И...
  • Супутники • Re: Разное о SAT


    Катарский геостационарный спутник Es'hail-2 готовится к запуску в 2018 году. Дата...
  • Супутники • Re: Радиолюбительские высотные воздушные шары
    Проблем нет, так как являюсь преподавателем по этому делу).
    В Украине 7 аэрологических станций (которые выпускаю метеозонды, мы их называем радиозонды): Харьков, Киев, Кривой Рог, Одесса, Черновцы, Львов и Шепетовка. В Киеве и Харькове для слежения за зондами стоят радиолокаторы (несущая...
  • Супутники • Re: Радиолюбительские высотные воздушные шары
    UR3LDO

    Это 100%, так как мы выпустили их (метеозондов) не один десяток.

    А вот нельзя ли подробней рассказать про обычные метеозонды? на каких частотах они работают, как часто запускают, откуда? как бы их послушать или...