Офіційно: NASA підтвердило працездатність "неможливого" мікрохвильового двигуна

Деякий час назад в мережу потрапили документи NASA з результатами тестування електромагнітного двигуна EM Drive, принцип дії якого тривалий час вважався неможливим. Але тепер відповідні документи були вивчені експертами, пройшли експертну оцінку та опубліковані офіційно. Таким чином, підтверджений факт працездатності «неможливого» двигуна.

Вперше ідея електромагнітного двигуна була запропонована британським винахідником Роджером Шойер (Roger Shawyer) в 1999 році. Він пропонував відмовитися від ракетного палива і використовувати високочастотну електромагнітне випромінювання для створення тягового зусилля. За його розрахунками, EM Drive володіє такою високою ефективністю, що зможе забезпечити переліт на Марс за 70 днів.

Але у запропонованої системи був один суттєвий недолік - вона суперечила третім законом Ньютона, який говорить, що кожній дії повинно бути рівне протидія (Тіла діють один на одного з силами, рівними за модулем і протилежними за напрямком). Таким чином, щоб система забезпечувала тягове зусилля, повинна бути і рівна протидіє сила. Але у EM Drive такий протидіє сили немає.

Нагадаємо, електромагнітний двигун складається з магнетрона і замкнутого резонатора конічної форми. Магнетрон випромінює потоки електромагнітного випромінювання в бік широкого кінця конуса. Фізичні або квантові ефекти, що виникають при русі мікрохвильових променів всередині конуса і в момент їх поглинання металом «днища» конуса створюють силу тяги, протилежну напрямку руху електромагнітних хвиль.

 

Опубліковані документи підтверджують попередній витік і свідчать, що EM Drive принципово можливий. В умовах вакууму електромагнітний двигун забезпечує тягове зусилля тягу, силою 1,2 ± 0,1 міліньютона на кіловат потужності, пише Science Alert.

У той же час, сонячні вітрила, які зараз застосовуються в якості двигуна, який не вимагає використання палива, забезпечують тягове зусилля на рівні 6,67 микроньютона на кіловат – на два порядки менше, ніж EM Drive.

Додамо, що в рамках проведених тестів команда намагалася лише підтвердити працездатність системи. Завдання оптимізації показників електромагнітного двигуна не ставилося.

Надалі належить перевірити роботу EM Drive в космосі, такі тести можуть бути проведені вже в найближчі місяці. Ознайомитися з результатами дослідження можна на сайті AIAA.

Згідно недавнього витоку даних про результати експериментів, в лабораторіях американського космічного агентства NASA в черговий раз підтвердили - двигун працює. Причому, працює не тільки в "земних" умовах, але і в вакуумі.

Це означає, що в перспективі можливе створення космічного корабля, що живиться від сонячних батарей, які будуть забезпечувати електрикою двигун, який діє всупереч законам фізики.

У зв'язку з такими результатами багато вчених, у тому числі і в NASA, готові серйозно розглядати EM Drive як потенційний засіб пересування космічних кораблів майбутнього. Двигун потрібно випробувати в космосі в "польових" умовах, підсумовують вони.

Власне, перший EM Drive вже був запущений у космос і знаходиться на борту невеликого супутника. За словами Гвідо Фетта, директора компанії Cannae, перші результати можуть бути отримані вже найближчими місяцями. Двигун буде здійснювати коригування висоти і нахилу орбіти супутника.

Про свої плани з перевірки неможливого двигуна в космосі заявляв і Китай.

Поява реально працюючих двигунів EM Drive може змінити докорінно космічну індустрію. У NASA вже підрахували, що навіть у разі якщо двигун буде мати потужність 0,4 Н/кіловат, обладнаний ним корабель зміг би досягти Плутона менше, ніж за 18 місяців. Це в 6 разів менше, ніж треба було зонду New Horizons, який добирався до Плутона на реактивній тязі зі швидкістю 58 тис. км/год.

Теоретично, політ на Марс із таким двигуном міг би зайняти всього 70 днів, наголошують дослідники. При цьому не потрібно запасатися паливом ні на політ до Марса, ні на зворотну дорогу. Хоча, звичайно, залишається питання про сонячні батареї та подачу електрики до EM Drive.

За великим рахунком, немає жодних сумнівів у тому, що якщо космічні випробування пройдуть успішно, EM Drive стане одним із найважливіших елементів майбутньої колонізації Марса та інших етапів освоєння космосу.

Повiдомлення на форумi

15 July 2019

  • Супутники • Re: Es'hail-2
    Прием и трансляция телеметрии с радиолюбительских спутников
    iframe

    Статистика: Додано UY0LL — 31 травня 2019, 17:50


  • Супутники • Re: Es'hail-2
    UR8IP писав:
    Ну а Rasbery p2 ,будет работать ?- Лежит без дела.

    Именно под задачу приема телеметрии QO-100 - не потянет (и вообще, все что связано с Gnuradio). Но R-Pi2 можно использовать для других радиолюбительских целей - в связке...
  • Супутники • Re: Es'hail-2
    Привет Саш! Рад за твои успехи! Я живу на своей ПИ2 пока все устраивает... Чет заклинило на DATV - изучаю неспеша. Маяк на ардуине довел до логического конца - получилось на 144 mhz 0-1 герца за период --- передает 2 мин WSPR потом телеграф и PI4 но не знаю нужно кому то ли это.
    Да вот...
  • Супутники • Re: Es'hail-2

    "Терпение и труд - все перетрут!"

    Ну а Rasbery p2 ,будет работать ?- Лежит без дела.

    Статистика: Додано UR8IP — 19 травня 2019,

    ...
  • Супутники • Re: Es'hail-2
    Да, это еще та морока.
    Меня более простые проблемы заводили в тупик.
    Поздравляю!

    Статистика: Додано ut2vr — 19 травня 2019, 17:18